Od wyrzutni piłek do wyrzutni ratującej życie ludzi
Autorzy projektu przygodę rozpoczęli jako uczniowie liceum. Chcieli zrobić coś dodatkowego poza tym, czego uczą się w szkole, czyli produkt ratujący życie.
wychodzimy z internetu – 3 konferencje w polsce warte uwagi
POLSKA SCENA STARTUPOWA I NAUKOWA DYNAMICZNIE SIĘ ROZWIJA, OFERUJĄC CORAZ WIĘCEJ WYDARZEŃ, KTÓRE MOGĄ POMÓC MŁODYM PRZEDSIĘBIORCOM I BADACZOM ZDOBYĆ NIEZBĘDNE UMIEJĘTNOŚCI, NAWIĄZAĆ WARTOŚCIOWE KONTAKTY ORAZ ZAINSPIROWAĆ SIĘ DO DALSZEGO DZIAŁANIA. PONIŻEJ PRZEDSTAWIAM TRZY WYDARZENIA, KTÓRE WARTO WPISAĆ W KALENDARZ: 1. InfoShare InfoShare to największa konferencja technologiczna w Europie Środkowo-Wschodniej, która odbywa się co roku […]
Tworzenie MVP: Jak długo to za długo?
Wypuść MVP na rynek w optymalnym czasie Pracujesz nad swoim MVP (Minimum Viable Product) i masz wrażenie, że to trwa wieczność? Nie jesteś sam! Wielu młodych founderów ma z tym problem. Praca nad MVP może być czasochłonna, zwłaszcza gdy masz też szkołę lub inną pracę. Ale czy istnieją inne strategie, które warto rozważyć? Kluczowe wnioski: […]
Startup na Instagramie. dobre przykłady
Startup na Instagramie Jesteście na Instagramie? Pewnie tak, bo jest nas tam miliard … A czy Wasz projekt lub startup mają swoją insta-przestrzeń? Nie będę wrzucać tu pustych słów o tym, że warto – bo w tym przypadku jest dokładnie jak ze wszystkim – jeśli czujcie to medium i jeśli macie zapał, by włożyć w […]
Start nowej ery recyklingu w Polsce – Shape Recognition
System kaucyjny w Polsce zostanie wprowadzony już 1 stycznia 2025 roku. Nieprzemyślana automatyzacja procesu zwrotu opakowań mogłaby umożliwić próby wielokrotnego wyłudzenia kaucji za tę samą butelkę lub puszkę, a także naklejanie fałszywych kodów na przedmioty niepodlegające zwrotowi. Rozwiązaniem tego problemu jest Shape Recognition.
Co to jest MVP (Minimum Viable Product)?
MVP. Maksimum korzyści. Minimum ryzyka. Słyszeliście o MVP, ale nie jesteście pewni, o co w tym chodzi? W świecie startupów to pojęcie oznacza Minimum Viable Product (Minimalnie Satysfakcjonujący Produkt). Chodzi o to, żeby w jak najkrótszym czasie stworzyć coś, co pozwoli przetestować, czy wasz pomysł ma sens i czy klienci są nim zainteresowani. To superważne, […]
Rola mediów tradycyjnych w promocji projektów i start-upów
Rola mediów tradycyjnych w promocji projektów i start-upów W erze cyfrowej, gdzie media społecznościowe i blogi dominują w komunikacji, rola mediów tradycyjnych w promocji projektów naukowych często bywa niedoceniana. Jednakże, media tradycyjne – takie jak gazety, czasopisma, radio i telewizja – nadal odgrywają ważną rolę w popularyzacji nauki i docieraniu do szerokiego grona odbiorców. W […]
Od lokalnego problemu do światowego sukcesu – startup Nirby
Nirby to polski startup, który powstał, by zrewolucjonizować sposób zarządzania glebą i nawożenia pól – chodzi o maksymalizowanie plonów przy minimalizacji kosztów. W tym celu wykorzystywana jest platforma do zarządzania uprawami, sztuczna inteligencja, dane satelitarne oraz autonomiczne drony. Jaka historia kryje się za pomysłem, który ma wspierać rolników?
Etyka w Social Mediach: Jak odpowiedzialnie podchodzić do Komunikacji Online
Etyka w social mediach- jak odpowiedzialnie podchodzić do komunikacji online? Social media to nieodłączny element komunikacji dla firm, startupów i projektów naukowych. Jednak wraz z rozwojem tych platform pojawiają się również wyzwania związane z etyką działania. Ochrona prywatności danych, walka z dezinformacją i zapewnienie bezpiecznego środowiska online to kluczowe kwestie, którymi startupy powinny się zająć. […]
Opowiadaj swoją historię
Opowiadaj swoją historię – jak skutecznie budować relacje z odbiorcami? Dziś będzie o promowaniu, a jakże. Ale tym razem nie o kanałach, a raczej sposobie prezentowania swoich projektów – osobistym, indywidualnym, opartym na historiach. Dziś postaram się Was namówić do pokazywania twarzy przy prezentowaniu projektów i opowiadania swojej drogi, jako przykładu zmiany i procesu. I […]