BLOGKomunikacjaJak wybrać social media dla twojego projektu?

Jak wybrać social media dla twojego projektu?

Jak wybrać social media dla twojego projektu

Social media stały się nieodłączną częścią dzisiejszego świata, również w sferze nauki, innowacji i start-upów. Dla młodych firm i ich twórców wybór odpowiednich platform społecznościowych może być kluczowym elementem skutecznej komunikacji zewnętrznej. Które sa najlepsze? Tego Ci nie powiem, ale w poniższym wpisie podpowiem Ci, jak wybrać te, które będą najlepsze dla Ciebie.

 

Punkt 1: OKREŚL CELE

Początkiem każdej skutecznej strategii jest jasne określenie celów. W social mediach również. Czy chcesz zwiększyć świadomość na temat Twojego projektu? Czy może szukasz współpracowników lub potencjalnych fundatorów? Postawienie sobie konkretnych celów pomoże Ci lepiej dobrać platformy, na których będziesz działać i które dostarczą Ci narzędzi 

Punkt 2: Poznaj lub określ Swoją Grupę Docelową:

Zrozumienie, kto stanowi Twoją grupę docelową, jest kluczowe. Czy Twoje badania są skierowane głównie do naukowców, studentów czy może szerszego społeczeństwa? Analiza grupy docelowej pomoże Ci zdecydować, które platformy społecznościowe będą dla Ciebie najbardziej odpowiednie. Co roku grupy marketerskie tworzą szczegółowe raporty o demografii grupy na poszczególnych socialach- ważne jest, by porównać swoje potrzeby z rzeczywistą grupą korzystającą z danego medium.

Punkt 3: TESTUJ PLATFORMY I MEDIA

Przetestuj różne platformy społecznościowe. Żeby zrozumieć jak prezentować treści, jak tworzyć teksty czy jakie formaty wybierać – musisz poznać narzędzie z perspektywy użytkownika. Zwróć uwagę na specyfikę oraz popularność wśród Twojej grupy docelowej.

Na przykład, specjalistyczna platforma ResearchGate może być idealnym miejscem do udostępniania publikacji naukowych i nawiązywania kontaktów z innymi badaczami, podczas gdy Twitter może być lepszym narzędziem do bieżącej komunikacji i dzielenia się aktualnościami i komentowania branży. 
Do rekrutacji młodych pewnie najlepiej wybrać Instagram i TikTok. 

Punkt 4: nie bój się analityki

Choć początkowo tabele, wykresy i grafy mogą przerażać- skorzystaj z narzędzi analitycznych dostępnych na poszczególnych platformach. To jak mapa google, która na bieżąco monitoruje czy idziesz w dobrą stronę. 

Sprawdzaj zaangażowanie, reakcje użytkowników oraz zasięg Twoich postów, aby dostosować swoją strategię i osiągnąć lepsze rezultaty.

Daj sobie czas na wejście do platformy i ewentualne jej opuszczenie.

Punkt 5: NIE ZAPOMINAJ O KONKURENCJI

Sprawdź, jakie platformy społecznościowe wykorzystują Twoi konkurenci i jak radzą sobie z promocją swoich projektów. Możesz zainspirować się ich działaniami, ale także znaleźć swoją unikalną przestrzeń, gdzie będziesz wyróżniać się spośród innych.

Punkt 6: DZIAŁAJ ZE STRATEGIĄ

Czy każdy wpis na naszym blogu będzie zawierał słowo STRATEGIA? Być może 🙂 

Więc, że to ważne, już wiesz. Przy tak na pozór prozaicznej rzeczy jaką są social media- również. Po dokładnej analizie wybierz kilka platform społecznościowych, które najlepiej odpowiadają Twoim celom i grupie docelowej. 

Wybór odpowiednich platform społecznościowych dla Twojego projektu STEM może być kluczowy dla sukcesu. Pamiętaj o konsekwencji w działaniu i regularnym monitorowaniu wyników, aby dostosować swoją strategię w razie potrzeby. W ten sposób efektywnie wykorzystasz potencjał social media do promocji swoich badań, osiągnięć czy produktów.

 

A jeśli chcesz doradzić się co wybrać, otrzymać rekomendację lub opinię na temat swoich profili – znajdziesz mnie w social mediach 😉 

Dołącz do Talent Open - własny startup w 3 miesiące

Jesteś uczniem, studentką lub absolwentem?Dołącz do nas.Masz realny wpływ na otaczającą Cię rzeczywistość, budujesz swoją niezależność finansową i rozwijasz swój startup.

author avatar
Ewa Babicka

Dodaj komentarz

Skip to content