Zdrowa i świeża żywność, czyli Urban Crops
INNOWACYJNE SPOJRZENIE NA PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
Urban Crops, powstał w wyniku zauważenia potrzeby na świeżą i zdrową żywność, szczególnie w miastach. Autor startupu – Kacper Filipski, chciał w ten sposób zminimalizować emisję dwutlenku węgla podczas transportu tego typu produktów, m.in. z terenów typowo rolniczych (spoza aglomeracji miejskich). Celem jest także obniżenie kosztów, głównie przez wykluczenie węzła transportowego – dzięki lokalnej produkcji. Osoby, które chciałyby zakupić taką żywność, mogłyby to zrobić w każdym sklepie, zaopatrywanym przez Urban Crops.
Wyróżnienie na tle konkurencji
Kluczowym czynnikiem projektu jest jego innowacyjność. Chodzi o wykorzystane technologie, m.in. fotobioreaktory i uprawy hydroponiczne. Kacper tłumaczy, że w odosobnieniu nie są one innowacyjne, jednak to połączenie może otworzyć drzwi do nowych możliwości – ich zastosowanie „razem” może dać tańszą żywność oraz mniejsze zużycie zasobów, głównie wody (zastosowany system recyrkulacji).
Wyzwania i obawy
Autor wyjaśnia, że największą trudnością do tej pory było dla niego pozyskiwanie partnerstw, rozmowy z mentorami, a także wejście do świata biznesu i poznanie jego przedstawicieli. Dzięki wyzwaniom cały czas zdobywa doświadczenie, uczy się tego, jak mówić o swoim pomyśle, zauważa jego mocne strony, a także otwiera się na sugestie i rekomendacje innych osób.
Jedno słowo i ciągła nauka
Kacper, zapytany o to, jakie słowo może opisać jego startup, bez wahania wskazał „zrównoważony”. Wybór nie nawiązuje jedynie do ekologicznej produkcji żywności, ale również zrównoważonego wykorzystania zasobów.
Praca nad tym pomysłem nauczyła go cierpliwości. Startupowiec zauważa, że dotychczas skupiał się na natychmiastowych efektach i ich gratyfikacji. Teraz widzi sens także w samym procesie tworzenia – jak podkreśla, praca też daje „fun, szczęście i kopniaka do dalszego działania”.
Nikt nie zaczyna od perfekcji
Autor Urba Crops już wie, że nie zawsze pierwsze projekty mogą okazać się „strzałem w dziesiątkę”. Rynek weryfikuje założenia i to on jest często odpowiedzią na to, „czy to się może udać”. Tym, o czym powinien pamiętać każdy młody przedsiębiorca to to, że nie warto się załamywać, a uczyć się na błędach – ponieważ porażka może przybliżać nas do osiągania ogromnych sukcesów.
Urban Crops można śledzić m.in. na LinkedInie. Zapraszamy też do odwiedzenia strony internetowej startupu.
Dołącz do Talent Open - własny startup w 3 miesiące
Jesteś uczniem, studentką lub absolwentem?Dołącz do nas.Masz realny wpływ na otaczającą Cię rzeczywistość, budujesz swoją niezależność finansową i rozwijasz swój startup.